zondag 17 juli 2011

Terug thuis

Van donderdagavond zijn we weer in ons vertrouwde huisje.De reis is goed verlopen,eerst wel wat wennen aan de beperkte ruimte in zo'n camper maar dat went snel,zeker als het weer mee zit en je de hele tijd buiten vertoeft.
De reis bracht ons via Luxembourg en de Vogezen naar het wondermooie Lac de Vouglans,een héél groot meer met prachtig blauw water.Hier hebben we 2 nachten gestaan,zalig gewoon en...temperaturen van ca. 30 graden!


uitzicht vanaf camper op het haventje




stukje strand


zwemzone (wel heel koud water)


ijsje eten,doet deugd bij zo'n hitte


De volgende halte was op een struisvogelboerderij waar we een nachtje gestaan hebben.Die beesten zijn echt enorm als je ernaast staat.



beekje aan de achterkant van de boerderij


vissen kon je er dus ook



Aangezien de warmte hadden we besloten om niet meer zuidwaarts te trekken,dan maar richting Zwitserland met nog even een tussenstop voor de grens,mooie mobilhomeplaats aan een grote vijver.



De weg naar Zwitserland was heel mooi,hier een blik op het meer van Genève



Na wat zoekwerk een camping gevonden in Grindelwald(Zwitserland),prachtige omgeving,uitzichten om nooit meer te vergeten...



in de trein op weg naar 3000m hoogte


prachtig hé...



bloemenpracht op 2500m hoogte



eeuwige sneeuw


Na 2 overnachtingen(had nog meer gemogen,dat land trekt me wel aan...),zijn we weer richting Vogezen gereden waar we nog een mooie stopplaats gevonden hebben in Charmes (aan de Moezel).Het weer was ook schitterend zodat we ook hier weer genoten hebben.


En zo zit de reis er alweer op!! Ik ben wel blij weer thuis te zijn,is altijd mooi om er eens tussen uit te zijn voor een 2tal weekjes maar in mijn vertrouwde omgeving voel ik me toch het beste...
Nu weer wat acclimatiseren,heb al een paar dagen keelpijn die maar niet wil beteren.Morgen terug aan het werk,ik verheug me er deze keer eigenlijk wel op mijn oude patiënten (en ook enkele jongere)weer terug te zien...

5 opmerkingen:

  1. heel mooi,wat een prachtige omgeving zaten jullie,wij gaan over 4 weken naar oostenrijk,ook altijd zoo mooi.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat fijn dat jullie zo genoten hebben, wat een mooie foto's en ? home sweet home ? geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Liesbeth,

    Oh wat een prachtige foto's heb je om te laten zien ség, je word zo jaloers dat je zelf niet weg bent :-)
    Jullie hebben lekker genoten, dat zie je gewoon !
    Geniet nog maar lekker na, want met dit weer thuiskomen, slaagt wel dik tegen hé, of is het net verkoeling voor jullie nu :-)

    groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! Ziet er een erg geslaagde reis
    uit....
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt me zo leuk, lekker rondtrekken... jullie hadden nog goed weer!
    Welkom terug in wetland...

    BeantwoordenVerwijderen